Friday, July 31, 2009

**********KELIWON MENGGANGGU**********


ade sape2 kenal dak ni x????keliwon comei ni ske wat muka kesian....klu kena mrh dgn aku biasa nya dia tundok jek...pastu majuk manjang.......miahahahaha....... & esk aku kena jd baby sitter + mak guard di umah tok mak mereka ini......bila la suma ni nk berakhir....betapa aku amat penat dgn hidup aku skrg......perkataan "tak blh" mmg x akan kuar dr mulot aku ni sbb aku mmg x smpai ati....mngkn aku je yg blh terima tanggungjwb ni...yg lain suma sibuk dgn hal masing2......ade yg duk dlm umah tu pn sket x pedulikan tanggungjwb dia....aku mmg geram, marah & skt ati....tp x pnh aku suarakan....dgn sewenang2 nya tinggal kan aku dlm umah tu tanpa pintu???....x pnh ke dia pk ape akn jd pada aku mlm tu??? tau x dia yg aku x blh tdo mlm tu sbb takut sgt dgn keadaan umah tu??? mngkn klu aku dh kejung mlm tu br dia menyesal agaknya....
Ape yg menyedihkan....dia blh pegi berseronok clubbing dgn tunangnya....mana pegi tanggungjwb dia sbg satu2 nya anak lelaki dlm keluarga kami?????........itu ke pewaris ayah & ibu ku????? itu ke yg blh dijadikan wali utk aku?????penah ke aku bgtau mak & ayah mana dia pegi mlm tu????? Tau x dia yg aku sedih bl dpt tau dia nk pegi mana mlm tu??....tp sket pn aku x halang dia.....bg aku dia dh besar...dh blh pk buruk baik nya....
aku mmg x ske nk buruk2 kan keadaan....aku kesian dgn mak & ayah aku yg slalu bersusah payah utk dia....sbb tu aku x sanggup nk ckp x blh klu mereka mntk tlg dgn aku....tp dia?????.....kenapa x blh pk suma tu???? Pada sape aku nk mengadu??...x kan aku nk mengadu dgn ayah & mak aku pulak...aku x smpai ati....x kn pulak aku nk mengadu dgn akak aku?? dia dh ade keluarga sendiri so hdp dia adalah sepenuhnya utk keluarga dia skrg ni.......aku??? x punya sape2....sape yg mampu dgr keluhan hati aku ni????sape???sape org nya????hanya pd blog ni je aku blh luahkan segala2 isi ati aku sbb aku x nk kecikkan ati sape2...& AKU MMG X MAMPU NK BERSUARA....
AKU MMG PENAT SGT SKRG NI...MCM2 HAL JD... MCM2 MENDA YG AKU KENA PK..HAL DIRI AKU.....HAL KELUARGA AKU...MEREKA HANYA MELIHAT AKU PD LUARAN....GELAK KETAWA SENTIASA....TP DLM ATI AKU....AKU SORANG YG TANGGUNG SUMA NI....APE MSLH AKU SBNRNYA?? NTAH LAA...AKU PENING!
"YA ALLAH YA TUHAN KU...BERIKANLAH AKU KEKUATAN UTK MENEMPUHI SETIAP DUGAAN & UJIAN DARIMU... DAN BERIKAN LAH SINAR HIDAYAH UTK nya & SELAMAT KAN LAH KELUARGA KU.....AMIN...."
-AKU PENAT!!!-

No comments:

Post a Comment