Tuesday, July 28, 2009

`SyurGa iTu Di BaWaH KaKi iBu`

Ade seorg teman bertnya kn pd aku.....

"klu ko kecik ati x klu mak bapak ko siang2 dh ckp umah yg dia duk skrg ni nk bg adk ko??...tp dlm ms yg sama dia ajak ko duduk???ape perasaan ko??...ko pk x ape akn jd ms dpn nnti bl mak bapak ko dh xde???....& bl adk ko dh kawin??....then ms tu dia dh ade anak...ape kata bini dia nnti??.....dh la bini dia tu mulut agak laser...so ko nk ke duk umah mak ko tu wlupn skrg ni dia tgh sibuk renovate utk keselesaan anak2 dia???...so sbg anak ape ko rs skrg ni, ko sibuk2 berhempas pulas nk crk duit beli umah ade org senang2 dh dpt umah tanpa perlu berhempas pulas???....."

Topik apakah ini????............................................

aku dgn selamba nya jwb......

"biar la ape mak bapak ko nk wat....tu harta dia...& dia berhak tentukan sape yg dia nk bg....x guna bertekak harta mak bapak ko sbb bg aku...aku lg puas ati crk harta dgn hasil titik peluh aku sndiri.....klu nk diikutkan mmg la kecik ati tp cuba la pujuk hati ko sendiri utk x mengeruh kan keadaan...ingt 1 jek.....xde harta yg plg bernilai dr KASIH SYG SEORG MAK & AYAH....selesaikan tanggungjwb kita selagi mereka ade....jgn harapkan ape2 pulangan....mmg la sepatutnya mak bapak ko x ptt ckp mcm tu wlupn ko ni jenis muka kering....mgkn pd dorg ko blh terima sbb ko nmpk mcm agak sporting....mgkn dorang x sedar yg ko pn msh insan biasa yg ade hati & perasaan...xpe laaa....ade rezeki lain lg menanti.....percayalah ckp aku....pujuk ati sndiri beb"

mungkin ayat aku tu blh kool kan mmber aku tu....blk la umah mak ko selalu k....sekecik mana pn ati ko sbg seorg anak OK lg...dr mengecikkan ati mak ko...so dorang nk ckp ape pn ko diam jek k....toksah ckp ape2 utk menegakkan hak ko...so let it be, whats it want to be....ingt la kwn...."syurga itu dibawah kaki ibu"...

I LOVE MY MOM A LOT!!

No comments:

Post a Comment