Thursday, July 02, 2009

Kegelisahan

Tanpa aku duga....ape yang aku tunggu selama ni dh pn aku dpt...alhamdulillah...tp, menda lain lak yg wat aku risau skrg ni...so tu yang buat aku asek gelisah dua tiga ari ni....x leh nk duk rilex...ade jek yg aku pk...hepi mmg hepi...nk ikut kan x sbr mmg laaa....sbb ni suma impian aku ms umo aku 15 thn....skrg aku dh 27....br la impian aku tu nk tercapai...tercapai ke???lom lg...tp hampir2 laaa....12 thn dh pn berlalu....ms yg begitu lama utk aku tp x pnh sedetik pn aku lupa azam aku tu...org ckp...tiap2 thn kita msti ade azam kn???so...aku nyer azam satu jek...& tiap2 thn aku akn renew azam aku yg sama....ape azam aku ms umo aku 15 tu biar aku sorang je tau....aku x nk azam aku tu hanya angan2...so sbb tu la tiap2 thn aku akn renew azam aku tu....aku hanya akan upgrade azam aku tu klu aku rs aku mampu...klu x...aku renew jek...pelik x??? x la kan...sbb tu cara aku...bg aku...aku yg tentu kan hdp aku & aku hanya perlukan satu azam jek...selagi azam aku x tercapai aku x kan buat azam yg baru..cukup je la sekadar aku renew blk azam lama yg blm tercapai tu..hidup kena ade wawasan...

ssh senang aku, x pnh aku heboh...smpai ms ade lak yg mcm x puas ati...x pe laa...mngkn dorang x phm kot...nape aku pilih jln ni...nape aku kuar dr umah dorang...aku ingt lg...ms aku x de keta, aku pnh ngadu dgn akak aku...x tau la klu dia ingt lg ke x...aku pnh ckp kt dia...tunggu la aku ade keta nnti...aku mmg x mo duk lg umah tu...aku bkn nya x puas ati ape pn...cuma aku nk hdp sndiri...smpai bl aku nk bergantung hidup dgn dorang??aku kena pilih jln hdp aku sndiri...bkn aku ego.. ni suma utk kepentingan suma pihak...aku nk berdiri atas kaki aku sndiri...alhamdulillah...dr hdp aku ZERO yg xde ape2, skrg ni dh ok laa....aku dh belajar menapak sket2 smpai la aku blh jln laju sket..nk berlari tu lom lagi laa....br leh jln laju jek...hehehe...

Hope pada mereka yg asek ckp aku ssh sbb x duk dgn dorang...cuba la pk sejenak...yg spnjng aku duk luar aku lom pnh lg menyusahkan dorang....ade aku mntk duit dorang lg ke skrg ni??? ingt laaa....wlu ape pn aku buat....lom pnh aku lupa tanggungjwb aku sbg seorang anak & tanggungjwb aku sebagai seorang kakak....aku sayang suma....sayang pd mereka2 yg ada kaitan dgn aku.....satu je aku nk mereka tau..."APE YANG AKU BUAT ADALAH PILIHAN HIDUP AKU SNDIRI & PALING PENTING AKU ADE SEBAB NAPE AKU BUAT CAMNI...." hope sgt...dorang leh phm...pd siapa lg yg nk phm klu bkn darah daging aku sndiri...susah mcm mana pn, aku x kan ckp dgn dorang...sbb aku dh berjanji pd diri aku sndiri yg aku akan cuba berdiri pd kaki aku sndiri walau ape pn terjadi tanpa mengharap kan bantuan sape2 selagi hayat dikandung badan.....

k la guys...sabtu ni aku nk p tgk BUAH HATI aku tu....nnti klu free aku upload gambo buah ati aku tu ek....hope all success....isnin aku cuti sbb nk settle suma.....doakan suma ok ek.....insyallah..

2 comments:

  1. erm, cam paham tp blur2 jek.. hehe.. ape pun all d best.. hope ko dpt ape yg ko nak... as a fren, aku tumpang gumbira kalo kwn2 gumbira.. chaiyokk my fren...

    ReplyDelete