Wednesday, July 15, 2009

Selagi Kesabaran tu Wujud!

Malam td cik zura lik kije lmbt....so spt biasa aku akan tunggu dia blk dulu sblm p mkn mlm...ye ar...mana best mkn sorang2...aku lbh rela x mkn dr p mkn sorang2...so tunggu punya tunggu kol 8 lbh baru dia blk...then we all kuar mkn dgn jaya nya....b4 that singgah petronas bacang dulu...sbb cik zura ckp dia nk p cucuk duit dia...ok laa...aku pn tunggu dlm keta jek....sdg aku tunggu cik zura tiba2 henpon aku bunyi...bl tgk nombor mmg aku x kenal...ye ar klu kenal aku dh set nama dh...ni just kuar nombor...nk pickup ke x nk ni...aku mmg mls nk pickup klu aku x kenal nombor tu...

tp bl henpon tu x brenti bunyi aku pn pickup la....perbualan bermula antara aku dan si penelepon tu...(huhuhu...ayat aku)....so guess what....soklan penelepon tu bertanya kan adk aku yg laki tu...si penelepon bertanya kan either aku ade kuar dgn adk aku ke x...so aku nk jwb camana ni...nk backup adk aku ke x...ekekekeke....cam biasa laaa aku mmg ske backup adk badik aku...tp adk aku ni pn sengal gak....bkn nk ckp dulu dgn aku...adoiiiii....so jwpn aku terpaksa la jujur...aku ckp aku br nk kuar mkn...x tau lak adk aku p mana....ape la kn...aku ni x duk serumah dgn adk aku tu...nape lak tnya aku mana dia pegi...

perbualan x abis kt situ....henpon aku berbunyi lg..kali ni msg lak...bertnya kan soklan yg sama...aku rs pelik sket...so oleh krn aku prihatin dgn si penghantar msg ni aku pn tnya la dia...cam urgent je crk adk aku...ade ape hal??....so si penghantar msg tu reply dia ckp dia dh kol adk aku byk kali tp never pickup....so aku pn kol la adk aku tu...sama gak x pickup...p clubbing ke hape ni....aku tgk jam br kol 8 lbh....xkan la cubbing awal sgt...tdo kot....hehehe...so aku msg dak tu blk & bgtau dia yg adk aku x pickup phone gak, maybe dia tdo...& aku bertnya kan yg depa gado ke??...jwpn yg aku trima buat aku cam nk naik hangin jek...sbb dia seolah2 mcm nk slh kan adk aku jek...aku tau la adk aku tu x btl sgt tp aku mmg x ske cara dak tu...bg aku adk aku msh muda...so dia ptt enjoy di usia muda dia tanpa kongkongan sape2....mcm aku laaa kn....lantak la dia nk buat ape pn...dia dh besar...leh pk mana 1 btl, mana 1 salah...x yah la nk kongkong2...mentang2 la pompuan tu duk kat kongkong so dia leh kongkong adk aku laaa...wakakakaka....

tp lek k...cik zura nasihat kan aku...jgn amik port la dgn dak tu...biar depa settle sndiri....erm..k laaa aku cuma reply pendek jek...kan dh nk kawin x yah la nk gado2 lg....muahahaha....sndiri mau ingat laaa....korang muda lg...so pk la leklok....adakah satu ikatan perkahwinan tu blh membahagiakan????....opsss....jgn komen ape2 ek...sbb aku lom bersedia nk terima ape2 komen lg....cuma ape yg perlu aku bgtau suma org yg aku nk mantapkan diri aku dulu sblm pk suma tu....lelaki skrg x suma blh pakai...so...kita kena bahagiakan diri kita dulu sblm pk soal kawin...crk harta sndiri dulu sbb nya...x mngkn kita leh ade harta bl kita dh kawin nnti...aku nk rs nikmat hdp ni dulu sblm pk psl kawin....& aku rs aku blm puas dgn ape yg aku ade....nk kawin bkn utk sehari dua beb...jodoh tu terletak pada tuhan...sape la kita nk menghalangnya kn....so selagi blm ade jodoh hdp ttp kena teruskan....

ok berblk pada citer td........pagi ni ms aku dh smpai opis....aku dikejutkan dgn 1 panggilan telepon...bl aku tgk henpon aku, kuar gambo adk aku...owhhh adk aku kol...tp nape lak dia kol aku pg2...dia mana pnh kaco aku pg2 camni....bl aku angkat, aku dgr sora dia yg agak cam org ade mslh....pekes ni???aku cam x sedap ati....aku klu dpt tepon dr family aku mmg camni laa....ndak2 klu depa tepon aku tgh2 mlm or pagi2 buta.....aku mmg takut klu2 aku dpt berita yg x best....ye ar beb...aku sayang family aku...wlupn aku dtg dr family yg kecik & sederhana tp dorang ttp no.1...............

adk aku ckp si penelepon aku mlm td tu excident.....erk terkejut gak aku...ye ar...mlm td br msg2 aku...pg ni excident lak...halemak.....aku trus tnya adk aku teruk ke x....dia ckp dia x tau sbb dak tu tgh nangis2....so klu nangis mstila sbb skt...adeiii...tatotnnya klu excident2 ni....aku x leh kuar ari ni....sbb partner kije aku xde....dia p training.....ape yg aku blh bgtau adk aku...nnti aku p hospital k....tp after kije la...pas ltk phone aku trus msg cik zura....ye ar...smlm kn cik zura tau psl kes si penelepon & si penghantar msg tu....dia trperanjat gak...then cik zura ckp nnti dia nk ikut p tgk...so ok laaa....

summary of the story......jgn la nk berdendam2....ape lg berdendam dgn org yg kita syg....x baik....& plg penting....jgn la ade sifat nk balas membalas....sabar tu kan penting..."SESUNGGUHNYA BYK HIKMAH & GANJARAN UTK ORG YG BYK BERSABAR"...& utk si penelepon & penghantar msg tu....tlg la jgn ckp dgn aku lg psl keburukan adk bradik aku sbb aku mmg pantang org buruk2 kan dorang....bg aku hanya keluarga terdekat jek yg blh menilai buruk baik kami adk bradik....& selagi kamu blm bergelar keluarga tlg jaga setiap ayat yg kuar dr mulut kamu tu....selagi kesabaran wujud dlm diri aku, aku x kn bersuara....jgn smpai aku dh bersuara k....so WATCH OUT & BEWARE!! -adios-

No comments:

Post a Comment