Thursday, August 27, 2009

Puasa Ari Ke-5

As u all know....aku skrg kena ready kan makanan berbuka puasa dia teratak ayahbonda aku.... so sj je nk kepochi psl juadah puasa smlm yg zura & aku ready kan...jom jengah....

Amacam??? bisa menggugat posa ari ni x???yummieee.......sedap suma tu....yg x tahan tu....air beli smpai dua.....air tebu & cendol....biasa la nafsu org berpuasa ni...lain sket..

so pas jek aku blk kije smlm...aku trus berkejar ke dapur....sedang enak menghidu masakan di dapur tetiba cik zura ckp santan yg dia beli x cukup...ayam msk lemak dia nmpk x cantik sbb kurang santan....(masak pn nk cantik ke???ape raaaa)....pastu dia crk asam keping x jumpa...hikhik...manalaaa bonda taruk asam keping ni ek?? so tanpa berlengah lg aku pn p la pasar dgn cik zura skali...

On the way p pasar....aku request dgn cik zura nk p bazar ramadhan....nak carik CENDOL...nk gak...nak gak...x kira....aku dh attack candol tu dr Posa kedua ari tu...hikhikhik....so cik zura terpaksa la melayan nafsu makan yg tgh membuak2 ni....ms OTW aku sempat kol adk lelaki aku..sbb aku nk tnya ade x ape2 yg dia teringin nk mkn...then dia ckp dia nak air tebu dan roti jala...thats y laaa air utk juadah smlm smpai dua....air tebu VS cendol....ape pn smlm aku x merasa sket pn air tebu tu....aku takut skt perut sbb bercampur2 minum...hikhik...perut aku amat sensitif okeh....pusing punya pusing...dh mls nk crk kuih lg...so kami sambar jek karipap berinti telur....(x sedap...so x yah beli lg kt gerai tu)....hikhik...ape pn aku cuma nk bgtau...cendol yg aku beli smlm sedap bangat....tp smlm aku kenyang laaa..thats why x abis cendol tu smlm...sian cendol tu kan...

So utk ari ni....aku terpanggil utk berbuka puasa di rumah akak aku pulak...hihihi...dia kata nk masak nasi ayam....ayam lg...dh 4 ari berturut2 aku berbuka puasa dgn ayam yg berlainan jenis masakan....Tp kesimpulan nya....aku mmg ske ayam drpd ikan....hikhikhik.......sronotnyaaaa....

so pesanan utk Kak Intan..."Sila laaa masak sedap2 dan banyak2 ek sbb adik2 mu ini mmg kuat melahap"....hikhikhik....

No comments:

Post a Comment