Monday, November 23, 2009

Perjalanan....

Rentetan perjalanan saya ke Bahau...

sesudah amik cik zura blk kije...tepat jam 3 ptg kami bertolak ke Bahau dgn jayanya....memandangkan jam dh pn ptg kami amik keputusan utk ikut highway sehingga ke Air Hitam....sewaktu melintasi highway Pasir Gudang tetiba mata saya terpana pada satu keta...JFN3659.....hikhikhik...keta sapo la tu...saya pn trus memecut laju...sj je nk jd lanun jalanraya....smpai sblh minah ni...saya pn hon2 ar...pastu saya celah kt dpn dia...hikhik(bajet lanun ar nih)......sib baik dia kenal keta sy...cik kak tu pn turut dem2 lampu...(bedal je ar eja camana pn)

smpai simpang tol...sy trus msk...keadaan jlnraya okeh sepenuhnya...biasa la kan...sape la yg ske msk tol sgt....aku ni pn sbb mls nk rempuh jem....tu yg msk tol...kami tiba di Machap tepat jam 4.30ptg.....saya mengambil keputusan utk singgah di RnR...ingt sesuka ke nk singgah???penyinggahan sy adalah semata2 krn mahu menunaikan kewajipan sy...pesan mak supaya jgn tinggal solat x pnh sy lupa.....so dimana pn sy berada sy akan tetap tunaikan kewajipan sy tu...

ni la RnR Machap....



haaaa...tu nmpk x surau???

selesai menunaikan kewajipan sy tu...kami pn bergerak lg....gerak..gerak..gerak khas (iklan jap)...hikhikhik...so perjalanan semakin lama semakin menyeronokkan...sy x lupa karaoke dlm keta bersama cik zura...tgh sedap2 nyanyi tiba2 channel jd lain pulak...hahahaha...channel ni jd perubahan hormon ke hape??hikhikhik...

perjalanan jauh x dirasa kerana ditemani cik zura....cik zura kt sblh mmg x dpt tdo beb...kompem saya jerkah klu tgk mata dia ala kelat2 gitu...hikhik...

jln2 punya jln alih2 je dh smpai Segamat...hikhik...jgn x caye sy sudah smpai di Segamat 3 jam berikutnya....x laju kn??standard la tu...hikhik...tp mengikut kata cik zura...kami smpai cpt kt Segamat tuh...saya diam je laaa...hikhikhik..

Dan kerana keseronokan memandu sy jd cam labuya dlm periok...tau x nate menda tu?hahaha...ade ar...mana leh tau...sy x sabo2 nk nmpk signboard Bahau...selagi x nmpk sy jd x tentu arah memandu...hikhik..leh gitu??

Akhirnya.......................

Saya telah memaksa cik zura utk snap pic2 signboard ni...so ni la hasil kreativity cik zura....ade lg yg cam senget benget...x kan saya nk tempel kt sini lak...msti la sy tempel yg cun2 je kn...hikhik...k laaa......sj je nk tunjuk bukti kt akak sy...sbb sy tau dia baca blog ni...hahahaha....

2 comments:

  1. hohoho... cam kenal JFN3659 tu kan.. am kenal jek.. mmg kenal lahhh.. hahahaha...

    ReplyDelete
  2. tu la psl...adk green sapo la tu yek...hikhik...

    ReplyDelete