Wednesday, November 18, 2009

Komitmen

Salam all.....

hari2 yg bakal saya lalui skrg bersama tanggungjwb yg di berikan kpd sy akan membuatkan hidup sy btl2 terisi....skrg sy terpaksa melupakan suma aktiviti duniawi sy...sy tidak lg ke karaoke...tidak lg hangout dgn kwn2 sy...tidak lg mengadap PSP 24jam..tidak lg enjoy x tentu hala...tanggungjwb pd keluarga harus sy penuhi terlebih dahulu....

so smlm...sesudah pulang dr kerja...sy mengambil kesempatan utk membeli brg2 dapur beserta lauk2 basah utk dimasak seperti ikan, ayam dan sayur....(ada nmpk terung x dlm tu)nyum..nyum..nyum...

Lihat je laa brg2 yg dh aku beli smlm...penuh 1 troli kn?? yg penting msti ade telur beb..telur tu makanan wajib bg aku sbnrnya....sronok gak membeli belah smlm....klu selama ni aku x bape kisah sgt beli brg dapur tp berlainan dgn skrg...sblm ni mkn x mkn hanya aku sorang...tp smnjk mak & ayah aku xde ni aku terpaksa la pk kan adk laki aku yg sorang tu...x kan aku nk biarkan dia lapo pulak kn?? sungguh mulia ati aku kan?(eceh puji diri sndiri lak)...so dikesempatan ni dapat la kira nya aku laksana kan tanggungjwb aku ni...

sesudah membeli brg dapur aku telah zoooommmm trus ke umah mak...smpn suma brg2 basah dlm fridge then aku tlg cik zura ape yg ptt di dapur...cik zura mmg pakar dlm masak memasak ni...sib baik cik zura ade...dgn ade nya cik zura dpt laa mengurangkan kerja sy...siap dr tlg cik zura sy trus ke belakang...pesanan mak & ayah pd sy x pnh sy abaikan..sblm mak pegi mak smpt pesan pada sy supaya sy x lupa siram pokoknya...kemas umah..basuh baju..angkat baju..lipat baju...kemas dapur..hehehe...ye mak...camana byk pn kije sy..sy x lupa pesan mak...ayah pn ade berpesan pd saya supaya jgn lupa bg makan ikan dia tu...jaga adik2..hidupkan enjin keretanya dua hari sekali...dan jaga umah baik2....yer begitu besar tanggungjwb sy kn??sy rs seolah2 mcm sy je yg wujud dlm umah tu..hehehe...mngkn la kot...tp x pe....sy kena lupakan penat sy pas blk kije semata2 utk tunaikan tanggungjwb sy tu....sy lakukan ini suma demi mak & ayah saya....saya nk mereka gembira sesudah pulang dr mengerjakn haji..

MAK...AYAH....SAYA AMAT RINDUKAN MEREKA!!!

2 comments:

  1. good... jdlah anak yg bertanggungjwb pd keluarganye... :)

    ReplyDelete